עד שבחברון? זמן אלול ישיבת חברון גבעת מרדכי

ישראל זאב לוונטהל No Comments on עד שבחברון? זמן אלול ישיבת חברון גבעת מרדכי

ההצצה הבלעדית של קול חי לתוך היכלי בתי המדרש ההומים עם פתיחת זמן אלול נמשכת. ישראל לוונטהל יצא לשטח לתעד, לשוחח עם הבחורים הצעירים המרוגשים, ומביא את הקולות מהשטח. איך נראית פתיחת זמן אלול בישיבת 'חברון כנסת ישראל'? פרק שני ברשומה ובתיעוד המרתק של בני העליה ונבחרת עולם הישיבות

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בלב ליבה של ירושלים שוכנת אם הישיבות בארץ הקודש, במעלה גבעת מרדכי מתנוססת בגאון ישיבת 'כנסת ישראל – חברון', בקמפוס נאה ומכובד עמלים להם בתורה למעלה מאלף ושש מאות תלמידים.

הגענו לישיבה בסיום הפסקת הצהרים, ועם תחילת סדר ב' בית המדרש התמלא לו במאות בחורים שחזרו לישיבה להתעלות בלימוד ובבניית האישיות, גמרות 'בבא בתרא' נפתחו, והשותפים בבניין העולם החלו בלימוד פרק 'השותפין'.

השנה התחילו את לימודם בישיבה למעלה ממאתים ושישים בחורים בני ועד א', שמחולקים לשני שיעורים הנמסרים להם מפי ראש הישיבה הרב יוסף חברוני שליט"א, ומפי הרב איתן יפהן שליט"א, כאשר בהמשך השנה גם הרב לויסון שליט"א מוסר שיעורים לחלק מבני ועד א'.

השנה לראשונה קבעה הנהלת הישיבה בעצמה את מקומות הישיבה של הבחורים בבית המדרש ובחדר האוכל, על מנת ליצור היכרות מעמיקה בין כל הבחורים, בעקבות כך הופסק הנוהג שהבחורים מועד א' ישבו בתחילת השנה יחד עם חבריהם מהישיבה קטנה.

האמת שדי לראות את האושר והרוגע הנסוך על פני הבחורים הלומדים בישיבה, ולהתרשם מנועם שיחתם כששוחחנו כדי להבין מה מיוחד בישיבת חברון. המידות הטובות ונועם ההליכות עושים רושם עמוק, גם הבחורים ששוחחנו עמם הדגישו כי בישיבה ניתן דגש מיוחד להשקעה בעיצוב האישיות של כל תלמיד, וכן להנהגה של כבוד ונועם.

ניסינו לשאול את הבחורים עד כמה המצב הפוליטי תופס מקום בשיח בישיבה, ועל אתר נענינו שכל מה שמחוץ לכותלי הישיבה נשאר בחוץ.

ערכנו סקר מהיר בין תלמידי ועד א', מה הסיבה שהביאה אותם דווקא לישיבת חברון, התשובות היו מגוונות, האחד השיב שזו מסורת משפחתית, אבא למד כאן וגם האח והוא ממשיך את הנבחרת. האחר הסביר שבישיבה ישנם בחורים ברמה גבוהה, ואילו בחור נוסף התמקד בלימוד המעמיק שמתקיים בישיבה.

ואכן מחזה מרהיב הוא לראות מאות רבות של תלמידים שוקדים בעמל ובשמחה על תלמודם, וקול התורה מתנגן לו מסביב.

קבלת הפנים לבני ועד א'

כל בחור שמתחיל ועד א' בישיבה עבר הדרכה והכנה בישיבה קטנה שידע לקראת מה הוא צועד, ועדיין שמענו מצוות הישיבה שלא תמיד הכניסה הזו של בחור צעיר שנמצא לבד מול בית מדרש הומה ומלא מפה לפה קלה היא, וסייעתא דשמיא מיוחדת מלווה כל אחד ואחד מהם, בבחינת מלאך שמכה על קודקודו ואומר לו גדל.

הבחורים הוותיקים מצדם משתדלים להסביר פנים ולהתעניין בשלום הבחורים החדשים, ובכך לתת להם תחושת שייכות וכבוד.

נוסף על כך קיים בישיבה סדר לימוד עם מבוגרים (בחלק מהישיבות קרוי 'אילנות'), לכל בחור מועד א' מוצמד חברותא מועד רביעי ומעלה, כך שיש לבחור הצעיר ליווי וחיבור בצעדים הראשונים שלו בישיבה.

אם יש קמח יש תורה

ניכר שהנהלת הישיבה משקיעה רבות בדאגה לרווחת הבחורים לבל יחסר להם מאומה, מלבד בית מדרש מרשים, ישנם גם חדרי פנימיות עם תנאי מגורים מצוינים. את זאת שמענו גם מפי הבחורים בישיבה, שסיפרו כמה חשוב להנהלת הישיבה לדאוג לכל מחסורם, מובן שתחושה זו גם מגבירה את החיבור של התלמידים לישיבה.

עם זאת בית המדרש שעבר שיפוץ והרחבה בשנה שעברה כבר צר מהכיל את כמות הבחורים שגדלה בכל שנה ושנה.

לקראת סיום סדר ב' נכנס המשגיח הרב חיים יצחק קפלן להיכל הישיבה, והס הושלח במקום. בשיחה על מהות חודש אלול נפתח רשמית הזמן החשוב הזה, כאל שיחת המשגיח האהוב נוהרים מלבד בני הישיבה גם אברכים ובעלי בתים הגרים בסמוך.

כמה דקות לאחר שהחלה השיחה ואט אט יורדת על ישיבת חברון אווירה מיוחדת, אווירה של אלול.

 

 



0 תגובות